loading...
شادی وب
مدیر بلاگ بازدید : 75 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

برگرفته از: مجله دانشمند شماره 609 تیرماه 1393

مترجم: مرتضی یعقوبی عزیزی

کشور چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون نفر لقب «کشور» را درخور خود نمی بیند ، بلکه عنوان «قاره» را برازنده وسعت و جمعیت بی حد و مرزش می داند. شاید اصل «نظریه آشوب» را شنیده اید که عنوان می کند که اگر پروانه ای در چین بال های خود را برهم بزند، می تواند آغازگر طوفانی سهمگین در ایالات متحده باشد. اما در حقیقت این پروانه نیست که می تواند جهان را تهدید کند، بلکه جمعیت فزاینده چین است که می تواند تمامی معادلات الگوهای هوایی این گیتی را برهم بزند.

محققان دانشگاهی در تگزاس با بهره گیری از مدل های هواشناسی طی 30 سال اخیر و با استفاده از ذرات مایع معلق هوا دریافتند که آلودگی هوای آسیا که بیشتر نشأت گرفته از کشور چین است، می تواند چرخه آب و هوایی جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

پروفسور رنی ژانگ در این باره عنوان می­کند: «تحلیل های برآمده از مدل های هواشناسی حاکی از این است که آلودگی برخاسته از قاره آسیا، اتمسفر فوقانی را تحت الشعاع قرار داده است و همین امر می­تواند منجر به رخدادهایی همچون طوفان و گردبادهایی به مراتب قوی­تر از گذشته شود. افزون براین، این آلودگی سبب تغییر در شکل ابرها، میزان بارندگی، شدت طوفان و در نهایت تغییر آب و هوایی خواهد شد و از همه مهمتر سایه این آلودگی بیشتر از همه بر آمریکای شمالی گسترانیده خواهد شد.»

از مهمترین دلایل این آلودگی می­توان به رشد جمعیتی و اقتصادی چشم گیری که در 30 سال اخیر در کشور چین به وقوع پیوسته است، اشاره کرد که این رشد با ساخت ساختمان­های زیاد و نیروگاه ها همراه بوده است که بخش اعظمی از آلودگی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر بلاگ بازدید : 62 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

گربه تنبل را موش طبابت مي‌كند

مي‌گويند: در زمان‌هاي قديم پيرزن نخ ‌ريسي بود كه از چند سال پيش شوهرش مرده بود و با دو تا گربه‌اش زندگي مي‌كرد. اسم يكي از گربه‌‌ها عروس بود و اسم يكيش هم ملوس. گربه عروس خيلي زرنگ بود و روزي نبود كه چند تا موش گت و گنده از پشت كندو و هيمه‌هاي پير زال نگيرد و سبيلي چرب نكند برعكس او ملوس، گربه خيلي تنبل و تن‌پروري بود و بيشتر وقت‌‌ها مي‌رفت پهلوي پيرزن و آنقدر لوس‌ بازي در مي‌آورد تا پيرزن از غذاي خودش يك چيزي به او مي‌داد. موش‌هاي خانه پيرزن خيلي از عروس مي‌ترسيدند اما ميانه‌شان با ملوس خيلي خوب بود به‌ طوري كه وقتي ملوس تنبل مي‌خوابيد موش‌‌ها از سر و كولش بالا مي‌رفتند، بعضي از موش‌‌ها شيطان هم زير دم او سيخونك مي‌زدند، خلاصه وقتي موش‌‌ها از تنبلي و بي‌بخاري ملوس خبردار شدند قرار گذاشتند چند تا از گردن كلفت‌هاشان بروند پيش او و ميانه آن دو تا را به هم بزنند تا از شر آن يكي خلاص شوند.

در همين گير و دار ملوس ناخوش شد و به سراغ رفقاش رفت و از آنها كمك خواست، موش‌‌ها هم دور او جمع شدند تا فكري به حالش كنند. پيرزن كه از بدحالي و ناخوشي ملوس باخبر بود به همراه زن همسايه وارد خانه شد. زن همسايه همين كه چشمش به گربه و موش‌‌ها افتاد رو كرد به پيرزن و گفت: «اينها چه ميكنن؟ اين چه وضعيه؟» پيرزن جواب داد: «اين گربه من ناخوشه، مرضش هم تنبلي است، حتماً رفته پيش موش‌‌ها به حكيمي؟» زن همسايه خنده‌اي كرد و گفت: «بله! گربه تنبل ره موش حكيمي منه!» (گربه تنبل را موش طبابت مي‌كند!).

منبع:avaxnet.com

مدیر بلاگ بازدید : 107 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

ماه تولد

فال روزانه - سه شنبه 03 تیر1393

قوچ

فال روز متولدین فروردین: مشتاقانه به انتظار آینده نشستن برای شما خوشایند است. اما همچنانكه ماه پیشگام شما را تشویق می‌كند تا برای آینده خود خیال پردازی كنید و در رویا بسر ببرید، ممكن است با بی تابی دست و پنجه نرم كنید تا آنجا كه دیگر تاب انتظار نداشته باشید. خوشبختانه، پیش بینی شما قبل از اینكه روز به پایان برسد محقق خواهد شد،‌ پس تلاش كنید تا از هر لحظه و هر دقیقه خود لذت ببرید.

گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: با وجود اینكه شما تا الان زیر رادار كنترل به خوبی ایستاده بودید، اما احساسات شما مایلند كه خود را پدیدار سازند و به زودی به آنهایی كه اطراف شما هستند خود را نشان خواهند داد. هر چه بیشتر تلاش كنید تا رازی را پنهان كنید، بیشتر پریشان و آشفته خواهید شد. اگر چه بهتر است بعضی چیزها پیش خودتان و در دل خود شما حفظ شوند،‌ اما بهترین كاری كه امروز می‌توانید بكنید این است كه با اطرافیان تان شفاف و روراست باشید. اگر از شما سئوالی پرسیده شد،‌ یك پاسخ ساده با یك روش رك و صریح می‌تواند درباره اینكه احساسات تان اخیرا باعث از دست دادن تمركز شما شده است، راهگشا و قانع كننده باشد.

فال روزانه
دوقلوها

فال روز متولدین خرداد: امروز ممكن است شما حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید، اما كه نمی‌دانید باید از كجا شروع كنید. متاسفانه، شما ممكن است دیگران را با احساسات شتاب زده كه اشتباه هم هستند به دردسر بیندازید. این به خاطر این است كه شما آنقدر سریع واكنش نشان می‌دهید كه دوستان و افراد خانواده تان نمی‌دانند در سر شما چه می‌گذرد. چند لحظه جایی بنشینید و چند بارنفس عمیق بكشید و به این ترتیب خود را آرام كنید. اجازه دهید قبل از اینكه دهان تان را برای شكوه و شكایت بگشایید، احساسات تان خود به خود ناپدید شوند.

فال روزانه
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: امروز شاید احساس یك مرغ مادر را داشته باشید‌ و دوست داشته باشید كه از هر كسی كه در اطراف شماست و از نزدیكان شما محسوب می‌شود نگهداری و مواظبت كنید. شما می‌دانید چه چیزی برای آنها بهتر است و آنها نیز حاضر نیستند كه هیچ نظری را بجز نظرات خود بشنوند. اما رفتار قاطع شما خود بخود روی آنها تاثیر گذاشته و آنها را تشویق می‌كند تا دور شما جمع شوند و به روش خود و نه به روش شما عمل كنند. خوشبختانه، در این لحظه براحتی می‌توان از اشتباه جلوگیری كرد؛ فقط قبل از اینكه خود شما به تنهایی تصمیم بگیرید كه برای دیگران چه چیزی بهتر است ، از خودشان بپرسید كه چه می‌خواهند!

فال روزانه
شیر

فال روز متولدین مرداد: شما در این تردید به سر می‌برید كه بهترین و عالی ترین ایده‌های خود را تا زمانیكه مطمئن شوید آنها حتما محقق می‌شوند، پنهان كرده و به تاخیر بیندازید. شما نمی‌خواهید كه با دیگری مذاكره داشته باشید،‌ به خاطر اینكه دیگران ممكن است ندانند كه شما چكار دارید می‌كنید. بلكه می‌خواهید درك و حس عادی خود را قبل از اینكه برنامه‌های خود را عملی كنید بدست آورده تا مجبور نباشید بعدا دوباره به عقب بازگردید و اشتباهات خود را بازبینی كنید.

فال روزانه

فال روز متولدین شهریور: ممكن است امروز شما در حال تجربه كردن افزایش امواج حس عملگرایی خود باشید كه به شما كمك می‌كند تا برای سیاستی كه باید برای هفته آینده اتخاذ كنید خوب فكر كنید. شما اكنون فرصت‌های بسیار خوبی دارید چرا كه سیاره حاكم شما عطارد مستقیم حركت می‌كند و املاك و قلمرو از دست رفته خود را باز می‌یابد. به یاد داشته باشید كه شما نیاز ندارید كه همین الان به این فاصله‌ها غلبه كنید. آهسته و آرام شروع به حركت كنید و به تدریج سرعت خود را در روزهای آینده افزایش دهید.

فال روزانه

ترازو

فال روز متولدین مهر: سفر كوچك شما به ناحیه خاطرات تان دیگر تمام شده است. شما اخیرا عمیقا درگیر خاطرات و تجربه‌های گذشته خود شده بودید و اكنون بهتر است كه به لحظه حال بازگردید. اما آن به معنی این نیست كه شما باید احساسات خود را فدای عقل و منطق كنید یا آنها را بدست فراموشی بسپارید. زیركانه ترین سیاست شما اكنون این است كه هم قلب و هم عقل تان را برای تصمیماتی كه باید در آینده بگیرید، دخیل كرده و از هر دو استفاده كنید.

فال روزانه
عقرب

فال روز متولدین آبان: با وجود اینكه شما تلاش بسیاری می‌كنید تا باز هم روی وظایف تان تمركز داشته باشید،‌ گیجی و حواس پرتی، شما را احاطه كرده و مانع شما شده است. در ظاهر، یك پیچ خوردگی كوچك غیر منتظره است،‌ و به تعطیلات آخر هفته شما مربوط می‌شود كه به شما اجازه می‌دهد تا زیر لایه سطحی لغزیده و معانی پنهان را كشف كنید. با این وجود، الان زمان این است كه روی كارهای ساده و آشكار تمركز كنید. امروز شما می‌توانید لحظات خوش را بوسیله توجه كردن به احساسات تان تجربه كنید؛ به جای اینكه تلاش كنید تا اسرار درونی و پنهان كائنات را كشف كنید.

فال روزانه

کماندار

فال روز متولدین آذر: همچنانكه روز آغاز می‌گردد، كارهای بسیار جدی شما نیز شروع می‌شود چنانچه در طول روز می‌فهمید كه كارهای زیادی برای انجام دادن دارید و وقتی برای از دست دادن ندارید. خوشبختانه، در تعطیلات گذشته تفریح كرده‌اید و الان آماده‌اید كه روی كاری كه در دست دارید متمركز شوید. هر تغییری كه لازم است، در رفتار و روش خود بدهید و ومشغول به كار شوید چرا كه واقعا زمانی برای هدر دادن ندارید. پس همین الان شروع كنید!

فال روزانه
بز

فال روز متولدین دی: دیگران ممكن است امروز شما را به عنوان یك راهنما و مشاور ببینند، به خاطر اینكه به نظر می‌رسد كه شما هوش و استعداد خوبی دارید و پاهایتان استوار به زمین متصل هستند. خوشبختانه، شما آماده یك مبارزه و رقابت هستید، و نباید این فرصتی را كه برای نشان دادن توانایی كه برای مشخص كردن اختیارات تان دارید را از دست بدهید. اگر چه این زمان بسیار جدی و مهمی‌است، اما سعی كنید خلق و خوی شاداب و بانشاط خود را از دست ندهید. شما می‌توانید در حالیكه زمان خوبی دارید همچنان موثر و مفید واقع شوید.

فال روزانه
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: امروز خبرهای دیگری غیر از آنهایی كه چشم‌ها قادر به دیدن آن هستند، ‌نیز وجود دارد. شما امروز ممكن است در تفكر و تامل عمیقی غرق شوید، كه به آسانی از چشم دیگران پوشیده می‌ماند. اما توجه كنید كه الان زمانی برای خیال پردازی نیست. شمابر طبق سناریوهایی كه در ذهن دارید بازی می‌كنید پس می‌توانید در مقابل مبارزه‌ها و رقابت‌هایی كه در سر راه‌تان پدیدار می‌شوند به خوبی واكنش نشان داده و تصمیم بگیرید. مطمئن شوید كه راه حل‌های گوناگون و متفاوتی را كشف كرده‌اید، برای اینكه یك مسیر مستقیم را انتخاب كنید زیرا كه می‌دانید بعدها خیلی دشوارتر خواهد بود كه به عقب بازگردید و راه دیگری را انتخاب كنید

فال روزانه

دوماهی که خلاف جهت هم شنا میکنند

فال روز متولدین اسفند: برای شما بسیار مشكل است كه امروز به دیگران بگویید كه چه احساسی دارید و به چه می‌اندیشید، حتی اگر به روشنی میدانید كه همین الان چه احساسی دارید. شما از این می‌ترسید كه اگر با دیگران درباره احساسات تان صحبت كنید، ‌ناخودآگاه رازی را كه نباید برای دیگری افشا شود، بروز دهید. اما اگر بخواهید تمامی افكار و اندیشه‌های خود را برای خود نگاه دارید ممكن است بسیار خشك و جدی به نظر برسید یا حتی از نظر احساسی جدا از دیگران بمانید. تمام شجاعت و جرأت خود را جمع كنید تا ترس‌های خود را پشت سر بگذارید، زیرا اگر بخواهید صبر كنید و زمان را تلف كنید بعدا برای تان بسیار سخت تر است كه بخواهید از آنچه كه در ذهن تان می‌گذرد صحبت كنید.

فال روزانه

 

 






ماه تولد

فال روزانه - سه شنبه 03 تیر1393

قوچ

فال روز متولدین فروردین: مشتاقانه به انتظار آینده نشستن برای شما خوشایند است. اما همچنانكه ماه پیشگام شما را تشویق می‌كند تا برای آینده خود خیال پردازی كنید و در رویا بسر ببرید، ممكن است با بی تابی دست و پنجه نرم كنید تا آنجا كه دیگر تاب انتظار نداشته باشید. خوشبختانه، پیش بینی شما قبل از اینكه روز به پایان برسد محقق خواهد شد،‌ پس تلاش كنید تا از هر لحظه و هر دقیقه خود لذت ببرید.

گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: با وجود اینكه شما تا الان زیر رادار كنترل به خوبی ایستاده بودید، اما احساسات شما مایلند كه خود را پدیدار سازند و به زودی به آنهایی كه اطراف شما هستند خود را نشان خواهند داد. هر چه بیشتر تلاش كنید تا رازی را پنهان كنید، بیشتر پریشان و آشفته خواهید شد. اگر چه بهتر است بعضی چیزها پیش خودتان و در دل خود شما حفظ شوند،‌ اما بهترین كاری كه امروز می‌توانید بكنید این است كه با اطرافیان تان شفاف و روراست باشید. اگر از شما سئوالی پرسیده شد،‌ یك پاسخ ساده با یك روش رك و صریح می‌تواند درباره اینكه احساسات تان اخیرا باعث از دست دادن تمركز شما شده است، راهگشا و قانع كننده باشد.

فال روزانه
دوقلوها

فال روز متولدین خرداد: امروز ممكن است شما حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید، اما كه نمی‌دانید باید از كجا شروع كنید. متاسفانه، شما ممكن است دیگران را با احساسات شتاب زده كه اشتباه هم هستند به دردسر بیندازید. این به خاطر این است كه شما آنقدر سریع واكنش نشان می‌دهید كه دوستان و افراد خانواده تان نمی‌دانند در سر شما چه می‌گذرد. چند لحظه جایی بنشینید و چند بارنفس عمیق بكشید و به این ترتیب خود را آرام كنید. اجازه دهید قبل از اینكه دهان تان را برای شكوه و شكایت بگشایید، احساسات تان خود به خود ناپدید شوند.

فال روزانه
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: امروز شاید احساس یك مرغ مادر را داشته باشید‌ و دوست داشته باشید كه از هر كسی كه در اطراف شماست و از نزدیكان شما محسوب می‌شود نگهداری و مواظبت كنید. شما می‌دانید چه چیزی برای آنها بهتر است و آنها نیز حاضر نیستند كه هیچ نظری را بجز نظرات خود بشنوند. اما رفتار قاطع شما خود بخود روی آنها تاثیر گذاشته و آنها را تشویق می‌كند تا دور شما جمع شوند و به روش خود و نه به روش شما عمل كنند. خوشبختانه، در این لحظه براحتی می‌توان از اشتباه جلوگیری كرد؛ فقط قبل از اینكه خود شما به تنهایی تصمیم بگیرید كه برای دیگران چه چیزی بهتر است ، از خودشان بپرسید كه چه می‌خواهند!

فال روزانه
شیر

فال روز متولدین مرداد: شما در این تردید به سر می‌برید كه بهترین و عالی ترین ایده‌های خود را تا زمانیكه مطمئن شوید آنها حتما محقق می‌شوند، پنهان كرده و به تاخیر بیندازید. شما نمی‌خواهید كه با دیگری مذاكره داشته باشید،‌ به خاطر اینكه دیگران ممكن است ندانند كه شما چكار دارید می‌كنید. بلكه می‌خواهید درك و حس عادی خود را قبل از اینكه برنامه‌های خود را عملی كنید بدست آورده تا مجبور نباشید بعدا دوباره به عقب بازگردید و اشتباهات خود را بازبینی كنید.

فال روزانه

فال روز متولدین شهریور: ممكن است امروز شما در حال تجربه كردن افزایش امواج حس عملگرایی خود باشید كه به شما كمك می‌كند تا برای سیاستی كه باید برای هفته آینده اتخاذ كنید خوب فكر كنید. شما اكنون فرصت‌های بسیار خوبی دارید چرا كه سیاره حاكم شما عطارد مستقیم حركت می‌كند و املاك و قلمرو از دست رفته خود را باز می‌یابد. به یاد داشته باشید كه شما نیاز ندارید كه همین الان به این فاصله‌ها غلبه كنید. آهسته و آرام شروع به حركت كنید و به تدریج سرعت خود را در روزهای آینده افزایش دهید.

فال روزانه

ترازو

فال روز متولدین مهر: سفر كوچك شما به ناحیه خاطرات تان دیگر تمام شده است. شما اخیرا عمیقا درگیر خاطرات و تجربه‌های گذشته خود شده بودید و اكنون بهتر است كه به لحظه حال بازگردید. اما آن به معنی این نیست كه شما باید احساسات خود را فدای عقل و منطق كنید یا آنها را بدست فراموشی بسپارید. زیركانه ترین سیاست شما اكنون این است كه هم قلب و هم عقل تان را برای تصمیماتی كه باید در آینده بگیرید، دخیل كرده و از هر دو استفاده كنید.

فال روزانه
عقرب

فال روز متولدین آبان: با وجود اینكه شما تلاش بسیاری می‌كنید تا باز هم روی وظایف تان تمركز داشته باشید،‌ گیجی و حواس پرتی، شما را احاطه كرده و مانع شما شده است. در ظاهر، یك پیچ خوردگی كوچك غیر منتظره است،‌ و به تعطیلات آخر هفته شما مربوط می‌شود كه به شما اجازه می‌دهد تا زیر لایه سطحی لغزیده و معانی پنهان را كشف كنید. با این وجود، الان زمان این است كه روی كارهای ساده و آشكار تمركز كنید. امروز شما می‌توانید لحظات خوش را بوسیله توجه كردن به احساسات تان تجربه كنید؛ به جای اینكه تلاش كنید تا اسرار درونی و پنهان كائنات را كشف كنید.

فال روزانه

کماندار

فال روز متولدین آذر: همچنانكه روز آغاز می‌گردد، كارهای بسیار جدی شما نیز شروع می‌شود چنانچه در طول روز می‌فهمید كه كارهای زیادی برای انجام دادن دارید و وقتی برای از دست دادن ندارید. خوشبختانه، در تعطیلات گذشته تفریح كرده‌اید و الان آماده‌اید كه روی كاری كه در دست دارید متمركز شوید. هر تغییری كه لازم است، در رفتار و روش خود بدهید و ومشغول به كار شوید چرا كه واقعا زمانی برای هدر دادن ندارید. پس همین الان شروع كنید!

فال روزانه
بز

فال روز متولدین دی: دیگران ممكن است امروز شما را به عنوان یك راهنما و مشاور ببینند، به خاطر اینكه به نظر می‌رسد كه شما هوش و استعداد خوبی دارید و پاهایتان استوار به زمین متصل هستند. خوشبختانه، شما آماده یك مبارزه و رقابت هستید، و نباید این فرصتی را كه برای نشان دادن توانایی كه برای مشخص كردن اختیارات تان دارید را از دست بدهید. اگر چه این زمان بسیار جدی و مهمی‌است، اما سعی كنید خلق و خوی شاداب و بانشاط خود را از دست ندهید. شما می‌توانید در حالیكه زمان خوبی دارید همچنان موثر و مفید واقع شوید.

فال روزانه
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: امروز خبرهای دیگری غیر از آنهایی كه چشم‌ها قادر به دیدن آن هستند، ‌نیز وجود دارد. شما امروز ممكن است در تفكر و تامل عمیقی غرق شوید، كه به آسانی از چشم دیگران پوشیده می‌ماند. اما توجه كنید كه الان زمانی برای خیال پردازی نیست. شمابر طبق سناریوهایی كه در ذهن دارید بازی می‌كنید پس می‌توانید در مقابل مبارزه‌ها و رقابت‌هایی كه در سر راه‌تان پدیدار می‌شوند به خوبی واكنش نشان داده و تصمیم بگیرید. مطمئن شوید كه راه حل‌های گوناگون و متفاوتی را كشف كرده‌اید، برای اینكه یك مسیر مستقیم را انتخاب كنید زیرا كه می‌دانید بعدها خیلی دشوارتر خواهد بود كه به عقب بازگردید و راه دیگری را انتخاب كنید

فال روزانه

دوماهی که خلاف جهت هم شنا میکنند

فال روز متولدین اسفند: برای شما بسیار مشكل است كه امروز به دیگران بگویید كه چه احساسی دارید و به چه می‌اندیشید، حتی اگر به روشنی میدانید كه همین الان چه احساسی دارید. شما از این می‌ترسید كه اگر با دیگران درباره احساسات تان صحبت كنید، ‌ناخودآگاه رازی را كه نباید برای دیگری افشا شود، بروز دهید. اما اگر بخواهید تمامی افكار و اندیشه‌های خود را برای خود نگاه دارید ممكن است بسیار خشك و جدی به نظر برسید یا حتی از نظر احساسی جدا از دیگران بمانید. تمام شجاعت و جرأت خود را جمع كنید تا ترس‌های خود را پشت سر بگذارید، زیرا اگر بخواهید صبر كنید و زمان را تلف كنید بعدا برای تان بسیار سخت تر است كه بخواهید از آنچه كه در ذهن تان می‌گذرد صحبت كنید.

فال روزانه
مدیر بلاگ بازدید : 76 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (0)

اینکه مرد زندگی شما تا چه اندازه به پیمان ازدواجش وفادار می‌ماند، تنها تا اندازه ای به ویژگی‌های شخصیتی‌اش ارتباط دارد و البته گاهی رفتاری که زنان با همسرشان می‌کنند، بیش از هر عامل دیگری می‌تواند بر آینده این رابطه تاثیر بگذارد.

 

همه مردها مثل هم نیستند؛ بعضی‌های‌شان انگار هیچ‌وقت سر به راه نمی‌شوند. گروهی از مردها هم تعهدی به روابط‌شان ندارند و حتی اگر مدام از شریک زندگی‌شان عذرخواهی کنند و به او وعده‌هایی بدهند، باز هم مرد زندگی نمی‌شوند. اما باز هم باید بگوییم که همه مردها از این جنس نیستند. اغلب همین مردهایی که شبیه آدم آهنی به نظر می‌رسند، به شدت به‌همسران‌شان عاشق و حتی وابسته می‌شوند و گاهی هم مثل هر آدم دیگری، دلگیر می‌شوند و احساس تنهایی می‌کنند. اینکه مرد زندگی شما تا چه اندازه به پیمان ازدواجش وفادار می‌ماند، تنها تا اندازه ای به ویژگی‌های شخصیتی‌اش ارتباط دارد و البته گاهی رفتاری که زنان با همسرشان می‌کنند، بیش از هر عامل دیگری می‌تواند بر آینده این رابطه تاثیر بگذارد.

 

همیشه باید تازه و پرطراوت باشید

و تنها در یک نگاه عاشق شما می‌شود. شاید در نگاه اول شما بتوانید توجه یک مرد را جلب کنید و جرقه ای که به آن «خوش آمدن» می‌گویند را بزنید، اما واقعیت این است که اوضاع همیشه اینطور نمی‌ماند. ازدواج یک موضوع کلی عجیب و غریب نیست، بلکه بیشتر به یک بسته پر از دلایل مختلف شباهت دارد. از خانواده بگیرید تا ظاهر و تحصیلات و ... همگی می‌توانند جزئی از دلایلی باشند که همسرتان به‌خاطرشان شما را انتخاب کرده است. پس سعی کنید از دلایل عشق او با خبر شوید و هرگز آنها را از دست ندهید. همیشه تازگی و طراوت‌تان را حفظ کنید. به یاد بیاورید که همسرتان با چه کسی ازدواج کرده و سعی کنید همیشه همان فرد بمانید.

مرد زندگی, وفادار به پیمان ازدواج

دراین خودآزمایی شرکت کنید

اگر پاسخ شما به بیش از 5 سؤال این تست مثبت است، کارتان تمام است. وقت آن است که با جدیت سراغ کلاس‌های زوج درمانی و خانواده درمانی بروید و آسیب‌هایی که به ارتباط‌تان زده‌اید را ترمیم کنید. اما اگر تنها به 2 یا 3 سؤال جواب مثبت داده‌اید، باید بگوییم که اشتباهات شما قابل توجه، اما جبران پذیر است و باید برای بیمه کردن زندگی مشترک‌تان روی مهارت‌های ارتباطی‌تان کار کنید.

 

هیچ‌وقت تحقیرش نکنید

هرقدر هم که با هم صمیمی باشید، باز هم نباید از این دیوار شیشه‌ای که میان‌تان هست بگذرید. در افراد بالغ، صمیمیت در دل خود احترام متقابل را هم دنبال دارد و در یک زندگی عاشقانه، این احترام صد‌چندان می‌شود. پس قبل از توهین به همسرتان یا ناراحت کردنش، از خود بپرسید او و این رابطه تا چه اندازه برای شما ارزش دارد. یادتان نرود تنها یک کلمه می‌تواند سرنوشت رابطه میان شما را دگرگون کند، مسئولیت‌شناس باشید و تک تک حرف‌ها و کارهای‌تان را، زیر ذره‌بین بگذارید. این واقعیت را نادیده نگیرید که بسیاری از همسران خائن، همان کسانی هستند که مدام مقابل جمع تحقیر می‌شوند و احساس می‌کنند که همسرشان برای غرور و هویت آنها ارزشی قائل نیست.

 

نجنگید

زندگی میدان جنگ نیست؛ این جمله را از همان روز شروع یک ارتباط و بعد از آن به خاطر داشته باشید. حتی در سخت‌ترین لحظات زندگی هدف اصلی‌تان را فراموش نکنید. ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر، کامل‌تر و همراه با آرامش است. پس به جای نقشه کشیدن‌های هر روزه و گرفتن باج مادی یا عاطفی از او، راه حل عاقلانه‌ای را برای حل اختلافات و مشکلات جست و جو کنید. کم نیستند مردهایی که به خاطر بی‌توجهی همسرشان يا درک نشدن توسط او، در جای دیگری به دنبال محبت می‌گردند.

 

مشکوک نباشید

درست است که بی خیالی شما ممکن است باعث نادیده گرفتن واقعیت شود و کار را از کار بگذراند، اما شکاک بودن هم آسیب های بیشتری را به همراه می‌آورد. ترس همسرتان از قضاوتی که در موردش دارید و از طرف دیگر، حس اینکه شخصیتش را لگدمال می‌کنید و به شعورش احترام نمی‌گذارید، می‌تواند او را به مردی خائن و بی تفاوت تبدیل کند. پس حرمت‌ها را از بین نبرید و تا از چیزی با خبر نشده‌اید، روی همسرتان برچسب نچسبانید. یادتان نرود مردهایی که چنین همسری دارند، گاهی تنها برای تلافی چنین تصمیمی می‌گیرند.

 

دائما نگویید می‌روید

هر مردی احتیاج دارد که بداند تنها و تنها به‌خاطر خودش دوست داشته می‌شود و از پس راضی کردن همسرش بر می‌آید. این تصور به آنها احساس غرور و قدرت می‌دهد، پس این حس را از همسرتان نگیرید. زنانی که مدام همسرشان را از نبودشان می‌ترسانند، همان کسانی هستند که شریک زندگی شان را به نبود خود عادت می‌دهند. مردی که سال‌ها در ذهن خود تصویر رفتن همسرش را تجسم کرده، سرانجام روزی به این تصویر عادت می‌کند و برای آرام کردن ترس‌هایش و گرفتن آرامشی که از او سلب شده، به دنبال پایگاه دیگری می‌گردد.

 

از هم دور نشوید

قرار نیست به همسرتان بچسبید و تمام استقلال‌تان را از دست بدهید اما نباید فراموش کنید در یک خانه مشترک زندگی می‌کنید؛خانه ای که نه تنها در آن تصمیم‌های مشترک گرفته می‌شود، بلکه اعضایش در کنار هم شادی، غم، ترس و اشتیاق را تجربه می‌کنند. اگر می‌خواهید همسری ایده‌آل باشید، باید به شریک زندگی‌تان این احساس را القا کنید که در هر لحظه در کنارش هستید و شریک موفقیت‌ها و شکست‌هایش هستید. مردی که این حس را در همسرش نمی‌بیند، با دیدن حمایت‌های دیگری سفره دلش را باز می‌کند و گاهی با حل شدن در یک رابطه تازه به زندگی‌اش آسیب می‌زند.

 

به دوستانش دقت کنید

از یاد نبرید که انرژی اطرافیان و حتی تصویری که از آنها در ذهن‌تان شکل می‌گیرد، در آینده زندگی شما تاثیر گذار است. بررسی‌ها ثابت کرده افسردگی، خشم و حتی عادت‌های کلامی ما تحت تاثیر اطرافیان‌مان قرار دارد و می‌توانیم قاطعانه بگوییم که بودن در کنار زوج‌هایی که مدام با هم جنگ دارند یا آداب زندگی آرام و سالم را نمی‌دانند، می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند. از طرف دیگر، رابطه افراطی همسرتان با افراد مجردی که در دنیای دیگری سیر می‌کنند یا مردهایی که دلبستگی به همسرشان ندارند، می‌تواند گاهی روی رفتار او تاثیر بگذارد و به زندگی تان آسیب بزند. البته دلیلی ندارد که او را از همه دوستانش جدا کنید، اما می‌توانید در مورد حدود این رابطه‌ها با آرامش گفت‌وگو کنید و تصمیم مشترک بگیرید.

منبع:مجله سیب سبز/برترین ها

مدیر بلاگ بازدید : 114 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (0)

خانمها دیگر نیازی نیست برای پسر یا دختر بودن فرزند سونوگرافی کنید  . خودتان می توانید حدس بزنید. امروز تعدادی از  دانستیهای مفید را دراین مورد برای شما جمع آوری کردیم که  برای شما بسیار کمک کننده است

می توانید از این طریق جنسیت بچه را  بدانید
روشهای ثابت شده تعیین جنسیت فرزند در اکثر کشورهای جهان تولد بچه پدیده ایست بسیار پیچیده و خارج از تصورات ما وهمانطور که ما معتقد هستیم هستی و نیستی ما در دست خداوند بزرگ میباشد.تولد بچه- راه رفتن- بزرگ شدن- همه وهمه به مشیت الهی بستگی دارد.

از دیر باز انسان کنجکاو علاقه بسیاری به دانستن جنسیت بچه قبل از تولد داشته است ودر این راستا ملل مختلف عقاید گوناگونی در تشخیص این مسئله ارائه داده اندکه من چند موردی را جمع آوری کرده ام و برایتان مینویسم.

۱- چشم میتواند عاملی جهت تشخیص باشد پلک پایین چشم را کشیده وبه سفیدی چشمان نگاه کنید .آیا با این کار رگ خونی شکسته به شکل حرف(V)دیده میشود؟اگر شکل حرف(V)در قسمت پایینی چشم راستتان باشد بدون تردید جنین پسر خواهد بود حال اگر رگ خونی شکسته به شکل حرف (V) در چشم چپ باشد بچه دخترخواهد بود.

۲- موی پا به عنوان یک عامل تشخیص جنسیت اگر رشد موی پاها سریع باشد جنسیت جنین پسر خواهد بود ولی اگر رشد آن مثل زمان پیش از بارداری بوده و تغییری نکرده باشد نشانه داشتن دختراست.

۳- تشخیص جنسیت بر اساس چگونگی باسن این بار جهت تشخیص جنسیت باید به به چگونگی افزایش حجم باسن توجه کرد آیا مادر آبستن حس میکند که در ناحیه باسن اضافه وزن یافته است؟اگر جواب مثبت باشد کودک حتما دختر خواهد بود و اگر اضافه وزنی در این ناحیه حس نشود جنین پسر میشود.

۴- رویارویی با واقعیت اینبار به وضع صورت توجه کنید آیا مادر در این دوران چاقتر و تپل تر شده است؟اگر جواب مثبت باشد بر طبق باور ایتالیاییها مادر دختر در شکم دارد ولی اگر چهره زن باردار ظریف بوده و با وضعیت قبل از بارداری تغییر نکرده علامت پسر بودن جنین است.

۵- نفس را در سینه حبس کنید! آیا بعد از آبستن شدن دریافته اید که نفس کشیدن برایتان دشوار شده است ؟اگر مادر باردار مواجه با تنگی نفس شده باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد اما اگر هیچ مشکلی در این رابطه نداشته باشید بدون تردید کودکتان دختر است.

۶- از آشپزخانه چه خبر؟ اگر فعالیت مادر باردار در آشپزخانه بیشتر از گذشته باشد نشانه این است که پسری در شکم داردکه او را شکمو و پر خور کرده است.حال اگر وقت زیادی صرف پختن غذا نشود و فعالیت آشپزخانه ای مادر کم باشد جنین دختر است.

۷- موقعیت جنین در داخل شکم اگر بچه در قسمت فوقانی شکم حس شود نشانه دختر بودن است و اگر حرکت در ناحیه تحتانی شکم باشد خودتان حدس بزنید!

۸- آیا لگد زدن بچه حس میشود؟ بر اساس باور های عامه کودک پسر لگدش را متوجه دنده مادر میکند حرکات دختر کوچولوها متوجه قسمت تحتانی شکم مادر است

۹- حرکات پاها آیا حرکات و پرتاب پاهای جنین بیشتر متوجه ناحیه چپ شکم است یا قسمت راست آن؟بر اساس باور های عامه انگلیسیها پسرها بیشتر به سمت راست تمایل دارند و دخترها معمولا به سمت چپ لگد میپرانند!اما در موقع خواب پسر بیشتر در سمت چپمیخوابد در حالیکه دختر سمت راست را ترجیح میدهد.

۱۰- تغییرات وزن پدر چگونه است ؟ گاهی مردان نیز مثل زنان خود هنگام آبستنی همسرانشان چاق میشوند.این اتفاق تازه ای نیست و در گذشته نیز سابقه داشته ولی شاید شوهران معنی ومفهوم این چاقی را ندانند این چاقی دلالت بر صاحب پسر شدن دارد!حال اگر وضعیت جسمانی پدر با گذشته هیچ فرقی نداشته باشد دستکم همراه با بارداری زنش چاق نشده باشد زنش دختری در شکم دارد.

پسر است اگر:
اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع نداشته اید.ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ در دقیقه است.در قسمت شکم چاق می شوید.شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود.


نوک سینه هایتان به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می شود.به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید.به پروتئین—گوشت و پنیر—علاقه مند می شوید


پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهد شد.موی روی پاهایتان سریعتر رشد می کند.دستهایتان خیلی خشک می شود.پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند.حاملگی برایتان بسیار خوشایند است.رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد..حلقه ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، دایره دایره یچرخد.سردرد خواهید داشت.سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد زوج به دست می آید.

دختر است اگر:
اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع خواهید داشت.ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است.
در قسمت های ران و باسن چاق می شوید.سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راستی می شود.


موهایتان هایلایت قرمز می گیرد.شکمتان شکل هندوانه می شود.به غذاهای شیرین علاقه مند می شوید.به میوه جات علاقه مند می شوید.به آب پرتقال علاقه مند می شوید.


در دوران حاملگی نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید.در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید.صورتتان بیش از همیشه جوش می زند.ته مانده ی نان را نمی خورید.


سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد.رنگ ادرارتان زرد تیره می شود.اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید.سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست می آید

منبع: shadifun.com

مدیر بلاگ بازدید : 85 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

زندگی در «دنیای جدید» مهارت های متناسب و ویژه خود را می طلبد و شیوه مناسب خواستگاری در این شرایط نیاز به رعایت اقتضائات همین دنیا دارد. سخت ترین مرحله ازدواج و خواستگاری در دنیای جدید شناخت فرد موردنظر برای ازدواج است که بخش مهمی از سوالات و دغدغه های جوانان امروز را به خود اختصاص می دهد. واقعا بهترین راه برای انجام خواستگاری و شناخت طرف مقابل در دنیای جدید چیست؟

 

نه فقط پدران و مادران ما که نسل های قبل از آنها هم اینطور ازدواج می کردند. تمام خانم های محله جمع می شدند در حیاط یکی از همسایه ها، مادرها دست دخترهای جوانشان را می گرفتند، جعبه های گوجه نیمی از حیاط را پر کرده بود، دخترهای جوان زیر نگاه بعضی خانم ها سرخ و سفید می شدند، یک هفته بعد گذشته بود یا نگذشته بود، پیغام و قرار خواستگاری و ... از آن طرف پدر در حجره بازاری اش کم کم سر صحبت را با پسر باز می کرد و از دختری حرف می زد که مادر پسر در مراسم رب درست کردن در خانه یکی از همسایه ها برای پسرش زیر نظر گرفته بود.

 

اصل و نسب یکدیگر را می دانستند، عمری همه در همان محله زندگی کرده بودند، در غم و شادی با هم بودند و ... از ماجرای زندگی یکدیگر آگاه بودند. خواستگاری های سنتی هرچه بود این اطمینان را به طرف مقابل می داد که دختر یا پسر موردنظر در چه خانواده ای با چه عقایدی و با چه پیشینه ای رشد کرده است. اما حالا همسایه ات را نمی شناسی، با خاله، عمه، عمو و دایی گاهی 2 یا 3 بار بیشتر در سال رفت و آمد نداری که دختر و پسرش را بشناسی و اخلاقشان دستت بیاید.

 

واقعیت این است كه مدل و شیوه خواستگاری به ویژه در کلان شهرها تغییر کرده است. در حال حاضر برخی خانواده های مذهبی و اصیل برای دستیابی به شناخت، به این شیوه عمل می کنند که خانواده پسر برای آشنایی بیشتر با خانواده دختر چند جلسه رفت و آمد می کنند تا با شغل، اصل و نسب، ارتباطات و رفتار و منش خانوادگی یکدیگر آشنا شوند، در این شیوه 2 یا 3جلسه خانواده ها با هم رو به رو می شوند و گاهی بستگان نزدیک مثل دایی، عمو، خاله، عمه و ... هم حضور دارند و از نگاه خود بررسی هایی انجام می دهند.

 

بعد از این جلسات، خانواده دختر به دیدن خانواده پسر می روند و بعد از این رفت و آمدها به دختر و پسر فرصت آشنایی می دهند و آن دو مثلا دوماه فرصت دارند تا زیرنظر خانواده گفتگو کنند. این شیوه خواستگاری که ابتدا خانواده ها جلو می روند و سپس فرصت را در اختیار جوان ها قرار می دهند، می تواند مناسب باشد زیرا هم مبتنی بر نظر خانواده هاست و هم بر نظر دختر و پسر و معمولا پس از گذشت 2 یا 3 ماه تکلیف آن ها مشخص می شود.

 

مشکلات ازدواج به سبک امروزی

معیارها باتوجه به تحولاتى که صورت گرفته فرق کرده است. به طورى که جوانان امروزه نمى خواهند به صورت چشم و گوش بسته تن به ازدواج بدهند و اعتقادشان بر این است که باید خودشان در این امر نقش داشته باشند. حالا با توجه به فضاى موجود این سۆال پیش مى آید که آیا نظام تربیتى خانواده هاى ما که در آن پدر و مادر انتخاب همسر را براى فرزندشان حق خود مى دانند، با این نگرش درمیان جوانان ایجاد تضاد نمى کند؟ و آیا اصلاً جامعه ما با توجه به مسائل مذهبى و فرهنگى مان پذیراى ازدواج مدرن هست یا خیر؟ و اصولاً آمار و ارقام ازدواجهاى سنتى را موفق تر مى دانند و یا ازدواج هاى مدرن را؟

 

امروز شاهد هستیم که در برخی خانواده های امروزی تر، آشنایی ابتدا بین دختر و پسر صورت می گیرد و بعد از چند ماه صحبت و آشنایی در محیط دانشگاه یا محیط کار که با آشنایی در محیط خانواده، بسیار تفاوت دارد، تصمیم می گیرند که با هم ازدواج کنند که این گونه ازدواج ها با اشکالاتی همراه است.

 

اما این گونه ازدواج ها که ابتدا دختر و پسر بدون دخالت خانواده با یکدیگر آشنا می شوند و تصمیم می گیرند ازدواج کنند اشکالات و ایرادهایی هم دارد. یکی از مسائلی که چنین ازدواج هایی در پی دارد، مخالفت خانواده هاست. دختر و پسر جوان پس از آشنایی و ارتباط با یکدیگر نسبت به هم احساس و عاطفه پیدا می کنند و بعد خانواده ها مخالفت می کنند. در ایران نظر خانواده بسیار مهم است. این افراد چه با هم ازدواج کنند و چه به خاطر مخالفت خانواده ازدواج نکنند، به دلیل احساسات و عواطفی که پیدا کردند باز هم مشکلاتی پیدا می کنند.

 

موضوع بعدی تأخیر در ازدواج است، جوان ها به خاطر مشکلات اقتصادی و نداشتن ثبات شغلی مجبورند ازدواج شان را به تأخیر بیندازند. در این شرایط معمولا دخترها دوست دارند زودتر ازدواج کنند و پسرها مخالفند چون کسی نیست که از آن ها حمایت کند. گاهی اوقات اصلا خانواده از موضوع بی خبر است، بنابراین رابطه آن ها طولانی می شود و با طولانی شدن این رابطه مشکلاتی پیش می آید و گاهی اصل رابطه زیر سوال می رود. در چنین شرایطی دو نفر که هنوز با هم ازدواج نکرده اند، با هم مشکل پیدا می کنند و این مشکلات به بعد از ازدواج هم منتقل می شود یا اصلاً نسبت به ازدواج با یکدیگر دچار تردید می شوند و ازدواج نمی کنند.

 

اشکال ازدواج هاى مدرن در این است که در بسیارى از مواقع پسر و دختر از دید احساسى به مسأله نگاه مى کنند و بدون داشتن آگاهى تن به این ازدواج ها مى دهند و مشکلات آنها پس از شروع زندگى مشترک در زیر یک سقف، مشخص شده و بروز مى کند.

 

بسیارى از جوانان متقاضى ازدواج مدرن هستند زیرا خود همسرشان را انتخاب مى کنند ولى تنوع فرهنگى، ضعف شناخت از یکدیگر و صرفا شناخت هاى ظاهرى و تکیه کردن به یک سرى از معیارهاى کمى باعث شده است ازدواج هاى مدرن در جامعه ما آسیب پذیر باشند.

 

هر چه جامعه کوچکتر و بسته تر بود، شیوه انتخاب همسر ساده تر و دوام و بقاى زناشویى بیشتر بود. به همراه گسترش جوامع و توسعه شهرنشینى و افزایش تحصیلات به تدریج از سهم ازدواج هاى سنتى کاسته شده و به طرف ازدواج هاى مدرن حرکت شد ولى این تحول به یکباره بیانگر یک ازدواج مدرن نیست.

 

طلاق پیش از ازدواج!

روابط و دوستی های 2-3 ساله كه با اسم و هدف آشنایی شکل می گیرد و ادامه پیدا می کند آسیب هایی به همراه دارد. این روابط وقتی به جدایی و فروپاشی می رسد گرچه دختر و پسر با هم ازدواج نکرده اند اما آسیب روحی که با آن رو به رو می شوند همانند تجربه روحی طلاق است. یعنی یک یا دو سال درگیر آسیب های آن هستند. آن ها به خاطر شرایط روحی که دارند نمی توانند رابطه جدیدی برای ازدواج داشته باشند و اگر هم وارد رابطه جدیدی شوند هنوز در فکر فرد قبلی هستند و دچار افسردگی می شوند. کارشناس ازدواج ادامه داد: آشنایی از یک حد و سطح مشخصی که بگذرد، دیگر اسم آن رابطه است نه آشنایی و وقتی از حد معمول بگذرد، مشکلات آغاز می شود و این دوستی و رابطه به ضرر آن ها تمام می شود.

 

مثلاً وقتی فردی یك سال به طور جدی با کسی رابطه دارد دیگر نمی تواند به ازدواج با کسی دیگر فکر کند. چنین ارتباط هایی پیچیدگی های زیادی به وجود می آورد.

منبع: خراسان، آکاایران

مدیر بلاگ بازدید : 79 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

بلوغ یک دوره مشخص است که از طریق بعضی تغییرات در تکامل و رشد پسران نوجوان شناخته می‌شود. این تغییرات در زمان دیگری در طول حیات فرد اتفاق نمی‌افتند و ویژگی‌های خاصی دارند که با شناخت آنها و انتقالشان به پسران نوجوان می‌توان به آنها کمک کرد تا این دوران را به آرامی سپری کنند. در این زمینه با دکتر صفوی، روانپزشک گفت‌وگویی انجام شده که حاصل آن را در پی می‌خوانید.

دکتر صفوی، روانپزشک معتقد است از سن 10 تا 12 سالگی باید مسائل مربوط به بلوغ به پسران نوجوان آموزش داده شود و اطلاعاتی در زمینه بهداشت و تغییرات فردی از طریق والدین در اختیار آنها قرار گیرد. بلوغ زودرس در پسران در نه سالگی و بلوغ دیررس در 13 سالگی آغاز می‌شود. ولی در کل فرایند بلوغ به دو تا پنج سال زمان برای کامل‌شدن نیاز دارد.

مهم‌ترین تغییرات دوران بلوغ
در دوران بلوغ، پسران نوجوان با تغییرات مختلفی مانند کلفت شدن صدا، بزرگ شدن بینی و رویش مو در صورت و مساله احتلام شبانه روبه‌رو می‌شوند. احتلام شبانه که اصولا با خارج شدن منی در هنگام خواب برای پسران نوجوان اتفاق می‌افتد اولین علامت بلوغ است.

تقسیم‌بندی مراحل بلوغ
این روانپزشک با بیان اینکه بلوغ دوره نسبتا کوتاهی است و از دو تا چهار سال طول می‌کشد، دوران آن را به سه مرحله قبل از بلوغ، بلوغ جنسی و بعد از بلوغ تقسیم می‌کند: در مرحله قبل از بلوغ که با رویش مو در اعضای بدن همراه است از 10 تا 12 سالگی شروع می‌شود که بهترین مرحله برای آموزش اطلاعات دوران بلوغ به پسران نوجوان است.
ارائه اطلاعات در زمینه مسائل دوران بلوغ به دختران و پسران باید توسط والدین همجنس آنها صورت بگیرد و در صورت نبود والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ باید این وظیفه را بر عهده بگیرند و در صورت نبود آنها نیز باید انتقال این اطلاعات توسط روانپزشک انجام شود. بهتر است به نوجوانان دختر و پسر در خصوص مسائل بلوغ جنس مخالف نیز در حد لازم اطلاعات داده شود.


نوسان شدید هورمون‌ها در بدن نوجوان در دوران بلوغ وی را تحریک‌پذیرتر، پرخاشگرتر و افسرده‌تر می‌سازد. بالارفتن و پایین آمدن سطح هورمون‌ها در شروع دوران بلوغ دیده می‌شود، ولی به زودی ثابت می‌شود. بنابراین بین هورمون‌ها و دمدمی بودن نوجوان فقط در اوایل دوران نوجوانی و زمانی که سطح هورمون‌ها دارای نوسان است رابطه وجود دارد. پس می‌توان گفت هورمون‌ها فقط دراوایل دوران بلوغ موجب دمدمی بودن نوجوانان می‌شوند.

مرحله بلوغ جنسی
در مرحله بلوغ جنسی سلول‌های جنسی ایجاد شده و اسپرم‌های زنده در ادرار پسران نوجوان یافت می‌شود. آغاز این مرحله از 13 سالگی است. در مرحله بعد از بلوغ نیز صفات ثانویه جنسی ظاهر شده و عمل تولیدمثل کامل می‌شود. این مرحله از سن 15 سالگی شروع می‌شود. تغییرات بلوغ در پسران بین سال‌های 10 و 16 زندگی رخ می‌دهد و معمولا دو سال دیرتر از دختران شروع می‌شود. طول مدت تحولات در پسران طولانی‌تر است و منجر به قد بلندتر شدن پسران در مقایسه با دختران می‌شود.

تغییرات جسمی پسران نوجوان در دوران بلوغ
رشد ناگهانی قد، وزن و ابعاد بدن، رشد موهای زاید در قسمت‌های مختلف بدن، رویش ریش و سبیل در صورت و رویش مو روی قفسه سینه، کلفت و دورگه شدن صدا، ایجاد جوش بر روی صورت به علت افزایش ترشح غدد چربی، افزایش میزان تعرق به دلیل افزایش فعالیت غدد تعریق، بزرگ شدن ناحیه تناسلی و ظهور احتلام شبانه ازتغییرات فیزیکی دوران بلوغ است. تغییرات روحی دوران بلوغ هم خود را به صورت گوشه‌نشینی، احساس دلتنگی و ناسازگاری نشان می‌دهند.

تغییرات روحی نوجوانان در دوران بلوغ
دکتر صفوی بلوغ را علاوه بر تغییرات مشخص جسمی شامل تغییرات روحی نیز می‌داند: علاوه بر تغییرات جسمی و جنسی، بلوغ با تغییرات عاطفی و روانی شگرفی در پسران نوجوان نیز همراه است. بی‌ثباتی عاطفی در رفتار نوجوان مشاهده می‌شود. رفتار او گاه بسیار ظریف و گاه بسیار خشن شده و امکان انتخاب‌های قطعی و صحیح برای نوجوان محدود می‌شود. نوجویی و نوخواهی هم در رفتارهایی مثل مدل‌های لباس و آرایش مو ایجاد می‌شود. نوجوان احساس استقلال پیدا می‌کند و با رشد و تحول روانی، رفتارهایی از خویش نشان می‌دهد که حاکی از پیام آنها مبنی بر رسیدن به استقلال است و امکان دارد با والدین، خانواده و مدرسه درگیری‌های مختلف پیدا کند. تصمیم‌گیری‌های خودسرانه با تکیه بر این ویژگی که دیگر خود را بزرگسال و از لحاظ فکری پخته می‌بیند، اتفاق می‌افتد.


در این دوران ممکن است فشارهای روانی مختلفی پسران نوجوان را تهدید کنند. نگرانی درمورد آینده تحصیلی، خدمت سربازی، آینده شغلی و وضع مالی با افزایش سن نوجوان و نزدیک شدن به سال‌های پایانی نوجوانی افزایش پیدا می‌کند. نگرانی از احتمال عدم موفقیت در کنکور ورودی دانشگاه‌ها و عواقب آن و مواجه شدن با آینده مبهم شغلی سردرگمی‌های نوجوان را افزایش می‌دهد که حمایت اطرافیان و مشاوره با افراد توانمند می‌توانند از پیدایش عواقب ناخوشایند روانی پیشگیری کنند.
منبع:همشهری تندرستی

مدیر بلاگ بازدید : 100 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

شخصیت شناسی از روی اثر انگشت!

اگر با دقت به سرانگشتان خود نگاه کنید خطوطی مواج و تو درتو را در تک‌تک آنها می‌بینید. خطوطی که به اعتقاد بسیاری از مردم می‌تواند آینه‌ای از رفتار و خلق‌وخوهای فردی باشد. سال‌هاست که چینی‌ها با مطالعه و بررسی خطوط کف دست و سرانگشتان کودکانشان، استعدادها و روحیات فرزندانشان را شناسایی و متناسب با آن از روش‌ها و شیوه‌های مناسب برای تربیت و آموزش آنها استفاده می‌کنند.

آنها گاهی پا را از این موضوع فراتر می‌گذارند و برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین همسر و حتی کارمند پیش از بررسی سوابق کاری و رزومه افراد به مطالعه اثر انگشت‌ آنها می‌پردازند. آنها برای این کار نیاز به اثر 5 انگشت دست چپ دارند.   بر اساس این باور اثر انگشت در افراد به صورت خطوط دایره‌ای شکل (O) و خطوط مواج (W) دیده می‌شود و وجود هر یک از این خطوط در انگشتان مختلف مانند انگشت شست یا سبابه نشان دهنده یک ویژگی یا خلق‌وخوی اخلاقی است.

برای تجربه این باور تنها به یک برگ کاغذ سفید و یک استامپ نیاز دارید. به 5 انگشت خودتان نگاه کنیدو بعد خودتان را بهتر بشناسید.

شخصیت شناسی از روی اثر انگشت

 

اثر انگشت OOOOO

مستقل‌ترین فرد روی زمین

اگر اثر تمامی انگشت‌های دست چپ از شست تا انگشت کوچک به صورت دایره‌ای باشد، شما با شخصی مواجهید که از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است. این فرد شخصیتی بسیار قوی و خلق و خویی گرم دارد، به گونه‌ای که می‌تواند در یک مهمانی به‌راحتی با افراد مختلف با روحیات متفاوت گرم بگیرد و گفت و گو کند. این افراد چه مرد، چه زن شخصیت مستقلی در زندگی دارند و غالبا در زندگی شخصی و کارشان بسیار موفق هستند. تجربه نشان داده این افراد به سختی دچار خشم و بی‌قراری می‌شوند و در شرایط بحرانی می‌توانند با حفظ آرامش بهترین تصمیم‌گیری‌ها را داشته باشند.

 

اثر انگشت WWWWW

خجالتی، صادق و خلاق

گروهی از مردم دارای اثر انگشت مواج هستند. به این ترتیب که اثر هر 5 انگشت آنها به صورت مواج است. بر اساس باور چینی‌ها، فردی که دارای اثر انگشت مواج است یکی از صادق‌ترین و راست‌گوترین افراد است. این افراد خلاقیت بسیار بالایی دارند اما معمولا در موقعیت‌های مختلف به دلیل اینکه خجالتی هستند کمتر می‌توانند پتانسیل‌ها و قابلیت‌های خود را به دیگران معرفی کنند و همین مسئله موجب می‌شود کمتر بتوانند در موقعیت‌های اجتماعی و کاری موفقیت‌کسب کنند، مگر آنکه بتوانند با مدیریت و برنامه‌ریزی بر خجالت خود غلبه کنند. به اعتقاد چینی‌ها، چنین فردی در صورتی که نتواند بر خجالتی بودن خود غلبه کند، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کار باشد.

شخصیت شناسی از روی اثر انگشت

اثرانگشت WOOOO

با او ازدواج کنید

زنان و مردانی که اثر انگشت شست آنها مواج و مابقی آن دایره‌ای است، شخصیت‌های فوق‌العاده روشنفکر با دیدی باز و اجتماعی هستند و همین مسئله مهم‌ترین شرط موفقیت‌های آنها در زندگی خصوصی، ازدواج و کارشان است. به اعتقاد بسیاری از خانواده‌های چینی انتخاب چنین افرادی برای زندگی مشترک، یکی از بهترین گزینه‌هاست، زيرا این گروه علاوه بر دید باز و روشنی که به مسائل دارند افرادی فوق‌العاده مهربان، خانواده‌‌دوست و موفق هستند. اما به دلیل عجله‌ای که برای به سرانجام رساندن کارها دارند، معمولا به مشکل بر می‌خورند. شاید بهتر باشد که این گروه صبر و تحمل بیشتری در پیشبرد کارها و برنامه‌هایشان داشته باشند و کمی روی این ویژگی شخصیتی‌خود کار کنند.

 

اثرانگشت OWWWO

خیلی‌ها به شما حسادت می‌کنند

افرادي كه داراي چنين اثر انگشتي هستند موفقیت‌های زیادی در زندگی دارند اما این موفقیت‌ها را در دراز مدت کسب می‌کنند، بنابراین باید پیگیری زیادی در طول زندگی برای به نتیجه‌ رسیدن کارها و اهداف‌شان داشته باشند. معمولا افرادی که اثر انگشت شست و کوچک آنها دایره و مابقی انگشتانشان مواج است، برای انتخاب کارهای بزرگ و حرفه‌ای ساخته شده‌اند و موقعیت کاری آنها ممکن است موجب حسادت بسیاری از نزدیکانشان شود. این افراد معمولا پشتکار زیادی دارند و انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه می‌تواند بهترین انتخاب برای آنها باشد، زيرا می‌توانند نتیجه درخشانی از آن کسب کنند.

شخصیت شناسی از روی اثر انگشت

اثر انگشتOWWOW

لطفا خود شیفته نباشید

برای افرادی که دارای این اثر انگشت هستند، یادگیری تواضع و فروتنی شرط اول است. این افراد معمولا نسبت به موقعیت و جایگاهی که در زندگی، کار و تحصیل دارند، می‌بالند و فراموش‌شان می‌شود که برای حفظ این موقعیت‌ها باید تلاش کنند، بنابراین در بیشتر مواقع موفقیت‌های کوتاه و زودگذر در مسیر زندگی‌شان قرار می‌گیرد. اما اگر این گروه کمی تواضع داشته باشند، می‌توانند بهترین شرایط را برای زندگی داشته باشند. از طرفی این افراد نباید فراموش کنند که همواره به فکر کار ، تلاش و تکاپوی روزانه باشند. آنها نباید حتی روزی از فکر تلاش و کوشش دست بردارند.

 

اثرانگشت OWOWW

موفقیت در 40 سالگی در انتظار شما ست

اگر شما هم دارای چنین اثر انگشتی هستید باید بدانید که نفوذ و قدرت زیادی برای به ثمر رساندن پروژه‌های مالی بزرگ دارید و می‌توانید در دهه چهارم زندگی خود به موفقیت‌هایی دست پیدا کنید که بسیاری از هم‌سن و سالانتان به این موقعیت غبطه بخورند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که یاد بگیرید از این نفوذ و قدرتی که دارید برای جذب افراد و دوستی بیشتر با اطرافیان‌تان استفاده کنید. برقراری ارتباط مفید با دیگران، کمک کردن به اطرافیان و فراهم کردن روابط دوستانه با انرژی‌های صادقانه در حفظ موقعیت شما بسیار موثر است.

 

اثر انگشت OOOOW

مودب اما بی‌اعتماد

بیشتر افرادی که دارای این نوع اثر انگشت هستند، یعنی به جز اثر انگشت کوچک آنها اثر مابقی انگشتان‌شان دایره‌ای شکل است افرادی بسیار مودب و خوش مشرب هستند. این افراد بهترین گزینه برای دوستی و مراوده با دیگران به ویژه افراد مسن و سالمند هستند و در همه شرایط تلاش می‌کنند آداب‌دانی خود را حفظ کنند و با کمک بهترین واژه‌ها احساسات و نیاز‌هایشان را با دیگران در میان بگذارند. این مسئله موجب شده تا این افراد در میان اطرافیانشان جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته باشند. اما از طرفی این افراد بیش از حد محافظه‌ کارند و خیلی سخت می‌توانند به دیگران اعتماد کنند. برخلاف آنکه مردم و اطرافیان خیلی راحت به این گروه اعتماد می‌کنند آنها خیلی سخت می‌توانند برای شروع کار یا پروژه‌ای به دوستان و اطرافیانشان اتکا کنند.

شخصیت شناسی از روی اثر انگشت

اثر انگشت OOOWW

بد اخلاق اما مدیر

یکی از خصوصیت‌های رفتاری افرادی که دارای این نوع اثر انگشت هستند تندخویی و بداخلاقی آنهاست. این افراد خیلی زود از کوره در می‌روند و معمولا نمی‌توانند واکنش‌های عصبی خود را کنترل کنند. مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود آنها خیلی زود در مقابل مسائلی که باب‌ میل‌شان نیست ترش‌رویی کنند زودداوری و قضاوت‌های سطحی آنهاست. در حالی که این افراد پتانسیل زیادی برای مدیریت شرایط بحرانی دارند و با کمی تمرین می‌توانند در گروه افراد آرام قرار بگیرند. چاره این گروه آن است که با کمک تمرین‌ها و تکنیک‌های آرامش‌‌بخشی که در حركات كششي ذهن و جسم (يوگا) و تای‌چی وجود دارد کمی بر واکنش‌های رفتاری خود کار کرده و سعی کنند آرامش بیشتر و تمرکز بیشتری برای تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌هایشان داشته باشند.

 

اثر انگشت OWWWW

در یک قدمی موفقیت

مهم‌ترین ویژگی افرادی که اثر انگشت شست آنها دایره و مابقی انگشت ها مواج است روابط و مهارت‌های اجتماعی است. این گروه از جمله موفق‌ترین افراد برای پیش‌برد پروژه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی هستند و بهترین گزینه برای انجام کارهای اداری و روابط‌عمومی محسوب می‌شوند. این افراد در هر دوره از زندگی خود چه در جوانی و چه میانسالی دوستان زیادی داشته و ارتباط‌های گسترده‌ای با دیگران دارند به‌گونه‌ای که در فهرست دوستان آنها می‌توانید یک کارمند بانک، یک بازنشسته ارتش، یک فروشنده کفش و حتی یک کارگر ساختمانی را مشاهده کنید که وی به سادگی توانسته با مهارت خود ارتباط اجتماعی و دوستانه مناسبی با آنها برقرار کند. این افراد در غالب موارد برای برقراری رابطه دوستانه و کاری بدون مشکل پیش می‌روند و می‌توانند سال‌ها یک رابطه کاری و حتی دوستانه را با موفقیت اداره کنند.

 منبع:مجله ایده آل

مدیر بلاگ بازدید : 90 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

ماه تولد

فال روزانه - پنج شنبه 29 خرداد 1393

قوچ

فال روز متولدین فروردین: ممكن است شما فكر كنید كه خواسته‌های شما با خواسته‌های افراد دیگر تفاوت دارد و برنامه‌های شخصیتان با اهداف كسانی كه به شما نزدیكند مغایرت دارد. اگر فكر می‌كنید می‌توانید فرد دیگری را متقاعد كنید كه نقطه نظرش را به خاطر حمایت كردن از برنامه‌هایتان تغییر دهد، یا به این كار مجبورش كنید، اشتباه كرده‌اید. سعی نكنید كه در یك كشمكش راه حل خودتان را تحمیل كنید. فقط انرژی بیشتری برای فروكش كردن آن صرف كنید.

گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: این روزها برقرار كردن تعادل بین حساب بانكی‌تان و آرزوهایتان برای داشتن بعضی از چیزها كار مشكلی است. شما از هر جایی می‌توانید تغییر جهت بدهید، چیزهای دیگری هم برای امتحان كردن وجود دارند، اما اگر نیازهای مادی شما نامحدود باشند نمی‌توانید از عهده تغذیه كردن آنها برآیید. تغییر دادن تصور خود در مورد ثروت می‌تواند بهتان كمك كند. باید به خودتان یاد بدهید كه توقعتان را كمتر كنید.

فال روزانه
دوقلوها

فال روز متولدین خرداد: با توجه نقطه نظر شما بهتر است كه از تظاهر كردن بیشتر در یك رابطه دوستی اجتناب كنید تا میزان پیچیدگی یك چالش دیگر را كمتر كنید. پای خود را كنار كشیدن از موقعیتی غیر قابل حل كار دشواری است، بخصوص اگر قبلاً احساسات شما جریحه‌دار شده باشد. در چند روز بعد شما خواهید فهمید كه موقعیت شما به آن اندازه كه فكر می‌كردید تحمیل شده نیست.

فال روزانه
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: فقط زمانی كه شما از نادیده گرفته شدن احساسهایتان ناراحت می‌شوید، توجه دیگران به سمت شما جلب می‌شود. اما باز هم ممكن است كه شما به اندازه‌ای كه آرزو داشتید احساس راحتی نكنید. خوشبختانه شما قادر خواهید بود به حد كافی خودتان را مطرح كنید در حالی كه برخی از بخشهای وجود خود را هنوز مخفی نگاه داشته‌اید. مقاومت كردن در برابر اكثر رازهای ارزشمند هنوز می‌تواند منشأ اولیه آسایش خاطر شما باشد.

فال روزانه
شیر

فال روز متولدین مرداد: امروز كه ماه به ستاره پلوتو در پنجمین خانه شما ملحق شده‌است، تفاوت خیلی بزرگی بین محبتی كه شما مجبورید به دیگران نثار كنید و عشقی كه به راحتی آنها به شما می‌دهند وجود دارد. اگرچه این موضوع برای شما بسیار واضح است، ولی شما تحریك می‌شوید كه آن را برای دیگران شرح بدهید. اكنون كه ونوس خالق وارد دوازدهمین خانه خودآگاهی معنوی شده‌است، تغییر دادن احساسات شخصیتان به سمت صمیمیتی معنوی می‌تواند تمرینی مفید باشد.

فال روزانه

فال روز متولدین شهریور: با وجود اینكه بعد از كامل شدن ماه كشش و بحران شروع به كاهش یافتن كرده‌است، شما هنوز نمی‌توانید برای مشكل غیر قابل حل بر سر دو راهی قرار گرفتن راه حلی سریع پیدا كنید. مسئولتهای شما در خانه و خانواده‌تان تكمیل كردن كارهایتان در محل كار را برایتان مشكل كرده‌است. اگر همه این وظایف به این زودی با هم به توافق نرسیدند نگران نباشید، برای اینكه شما زمان كافی برای تشخیص دادن آن دارید.

فال روزانه

ترازو

فال روز متولدین مهر: خواسته‌های شما بر پایه زمان شما ایجاد شده‌اند و شما زمان كافی برای این ور و آن ور رفتن ندارید. مهم نیست كه شما برای انجام دادن چه كاری تلاش می‌كنید، لازم است بعضی از كارها ناتمام باقی بمانند، حتی اگر شما عصبانی شوید. به یاد داشته باشید كه شما مجبور نیستید ناراحتی شخص دیگری را هم به ناراحتی‌‌‌های خود اضافه كنید. اگر دیگران در تلاش هستند لغزشی را به شما نسبت بدهند، فقط به آنها یادآوری كنید كه بهترین كاری را كه می‌توانسته‌اید انجام داده‌اید.

فال روزانه
عقرب

فال روز متولدین آبان: امروز به نظر می‌رسد كه فرد دیگری هم به اندازه شما از نظر احساسی متهم شده است و می‌تواند كاملاً ناراحت باشد. فقط یك چیز باعث می‌شود كه شما احساسات شدید پیدا كنید اینكه بهش عادت كنید. آشفته شدن به خاطر مسائل غیر قابل حل دیگران برای شما زیاد اتفاق می‌افتد. به جای اینكه فكر كنید باید به طور كامل در دسترس افراد دیگر باشید، در ایجاد كردن مرزهای محكمی برای حفاظت كردن از آرامش ذهنی‌تان تردید نداشته باشید.

فال روزانه

کماندار

فال روز متولدین آذر: امروز كه ماه كامل در نشانه شما قرار گرفته‌است موارد احساسی را كه شما فكر می‌كردید باید به حال خود رها كنید از نو زنده خواهد كرد. اما ضمیر ناخودآگاهتان با خودش مشكل دارد و باعث می‌شود شما احساس راحتی نكنید. حتی اگر تصور می‌كنید برای حركت كردن كاملاً آماده هستید، شما باید نگاهی به مسائل مربوط به گذشته بیندازید، گویی كه آنها دوباره در زمان حال اتفاق افتاده‌اند.

فال روزانه
بز

فال روز متولدین دی: رویاهای شما اگرچه در روند حوداث نفوذ كرده‌اند و اكنون بیداری خودآگاه شما را در هم ریخته‌اند، فراتر از مرزهای خواب ناخودآگاه قرار دارند. اما شما هنوز قادر هستید به روشنی تفاوت بین خیالات خود و واقعیت را شرح دهید. قبول كردن مفهوم سمبولیك بینش‌های شما غنای زیادی را به زندگی افراد دیگر خواهد افزود.

فال روزانه
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: جنگیدن با موج كِشنده درونی علایقتان كه تحریك‌كننده احساساتتان است را متوقف كنید. مقاومت نگران كننده شما در برابر موضوعات ناآشنا و نامطمئن بودن رازها اكنون می‌تواند به وجود آورنده ترسهای شما باشند اما نه به وجود آورنده احساسات. به همان روشی كه یك مسأله ریاضی را حل می‌كنید، در بهبود بخشیدن به مراحل كاریتان نیز با صداقت عمل كنید. شما نمی‌توانید موارد خاصی را كه از سحر و جادو نشأت گرفته را بشناسید.

فال روزانه

دوماهی که خلاف جهت هم شنا می کنند

فال روز متولدین اسفند: امروز ماه كامل صورت فلكی قوس در دهمین خانه شغلی شما قرار دارد و روشی را كه احساسات شما می‌توانند به طور مثبت بر زندگی حرفه‌ای شما تأثیر بگذارند را آشكار می‌كند. حتی اگر شما از مطرح كردن احساسهایتان در عموم نگران هستید، این كار نسبت به آنچه كه شما فكر می‌كنید كمتر رنج آور است. دیگران می‌توانند در برابر ترسهایشان واكنش نشان دهند، اما برای شما یاد آوری كردن اینكه به جز عملكردهای خودتان مسئولیت واكنشهای افراد دیگر را قبول نمی‌كنید، بسیار حیاتی است.

فال روزانه


فال روزانه - پنج شنبه 29 خرداد 1393

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

ماه تولد

فال روزانه - پنج شنبه 29 خرداد 1393

قوچ

فال روز متولدین فروردین: ممكن است شما فكر كنید كه خواسته‌های شما با خواسته‌های افراد دیگر تفاوت دارد و برنامه‌های شخصیتان با اهداف كسانی كه به شما نزدیكند مغایرت دارد. اگر فكر می‌كنید می‌توانید فرد دیگری را متقاعد كنید كه نقطه نظرش را به خاطر حمایت كردن از برنامه‌هایتان تغییر دهد، یا به این كار مجبورش كنید، اشتباه كرده‌اید. سعی نكنید كه در یك كشمكش راه حل خودتان را تحمیل كنید. فقط انرژی بیشتری برای فروكش كردن آن صرف كنید.

گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: این روزها برقرار كردن تعادل بین حساب بانكی‌تان و آرزوهایتان برای داشتن بعضی از چیزها كار مشكلی است. شما از هر جایی می‌توانید تغییر جهت بدهید، چیزهای دیگری هم برای امتحان كردن وجود دارند، اما اگر نیازهای مادی شما نامحدود باشند نمی‌توانید از عهده تغذیه كردن آنها برآیید. تغییر دادن تصور خود در مورد ثروت می‌تواند بهتان كمك كند. باید به خودتان یاد بدهید كه توقعتان را كمتر كنید.

فال روزانه
دوقلوها

فال روز متولدین خرداد: با توجه نقطه نظر شما بهتر است كه از تظاهر كردن بیشتر در یك رابطه دوستی اجتناب كنید تا میزان پیچیدگی یك چالش دیگر را كمتر كنید. پای خود را كنار كشیدن از موقعیتی غیر قابل حل كار دشواری است، بخصوص اگر قبلاً احساسات شما جریحه‌دار شده باشد. در چند روز بعد شما خواهید فهمید كه موقعیت شما به آن اندازه كه فكر می‌كردید تحمیل شده نیست.

فال روزانه
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: فقط زمانی كه شما از نادیده گرفته شدن احساسهایتان ناراحت می‌شوید، توجه دیگران به سمت شما جلب می‌شود. اما باز هم ممكن است كه شما به اندازه‌ای كه آرزو داشتید احساس راحتی نكنید. خوشبختانه شما قادر خواهید بود به حد كافی خودتان را مطرح كنید در حالی كه برخی از بخشهای وجود خود را هنوز مخفی نگاه داشته‌اید. مقاومت كردن در برابر اكثر رازهای ارزشمند هنوز می‌تواند منشأ اولیه آسایش خاطر شما باشد.

فال روزانه
شیر

فال روز متولدین مرداد: امروز كه ماه به ستاره پلوتو در پنجمین خانه شما ملحق شده‌است، تفاوت خیلی بزرگی بین محبتی كه شما مجبورید به دیگران نثار كنید و عشقی كه به راحتی آنها به شما می‌دهند وجود دارد. اگرچه این موضوع برای شما بسیار واضح است، ولی شما تحریك می‌شوید كه آن را برای دیگران شرح بدهید. اكنون كه ونوس خالق وارد دوازدهمین خانه خودآگاهی معنوی شده‌است، تغییر دادن احساسات شخصیتان به سمت صمیمیتی معنوی می‌تواند تمرینی مفید باشد.

فال روزانه

فال روز متولدین شهریور: با وجود اینكه بعد از كامل شدن ماه كشش و بحران شروع به كاهش یافتن كرده‌است، شما هنوز نمی‌توانید برای مشكل غیر قابل حل بر سر دو راهی قرار گرفتن راه حلی سریع پیدا كنید. مسئولتهای شما در خانه و خانواده‌تان تكمیل كردن كارهایتان در محل كار را برایتان مشكل كرده‌است. اگر همه این وظایف به این زودی با هم به توافق نرسیدند نگران نباشید، برای اینكه شما زمان كافی برای تشخیص دادن آن دارید.

فال روزانه

ترازو

فال روز متولدین مهر: خواسته‌های شما بر پایه زمان شما ایجاد شده‌اند و شما زمان كافی برای این ور و آن ور رفتن ندارید. مهم نیست كه شما برای انجام دادن چه كاری تلاش می‌كنید، لازم است بعضی از كارها ناتمام باقی بمانند، حتی اگر شما عصبانی شوید. به یاد داشته باشید كه شما مجبور نیستید ناراحتی شخص دیگری را هم به ناراحتی‌‌‌های خود اضافه كنید. اگر دیگران در تلاش هستند لغزشی را به شما نسبت بدهند، فقط به آنها یادآوری كنید كه بهترین كاری را كه می‌توانسته‌اید انجام داده‌اید.

فال روزانه
عقرب

فال روز متولدین آبان: امروز به نظر می‌رسد كه فرد دیگری هم به اندازه شما از نظر احساسی متهم شده است و می‌تواند كاملاً ناراحت باشد. فقط یك چیز باعث می‌شود كه شما احساسات شدید پیدا كنید اینكه بهش عادت كنید. آشفته شدن به خاطر مسائل غیر قابل حل دیگران برای شما زیاد اتفاق می‌افتد. به جای اینكه فكر كنید باید به طور كامل در دسترس افراد دیگر باشید، در ایجاد كردن مرزهای محكمی برای حفاظت كردن از آرامش ذهنی‌تان تردید نداشته باشید.

فال روزانه

کماندار

فال روز متولدین آذر: امروز كه ماه كامل در نشانه شما قرار گرفته‌است موارد احساسی را كه شما فكر می‌كردید باید به حال خود رها كنید از نو زنده خواهد كرد. اما ضمیر ناخودآگاهتان با خودش مشكل دارد و باعث می‌شود شما احساس راحتی نكنید. حتی اگر تصور می‌كنید برای حركت كردن كاملاً آماده هستید، شما باید نگاهی به مسائل مربوط به گذشته بیندازید، گویی كه آنها دوباره در زمان حال اتفاق افتاده‌اند.

فال روزانه
بز

فال روز متولدین دی: رویاهای شما اگرچه در روند حوداث نفوذ كرده‌اند و اكنون بیداری خودآگاه شما را در هم ریخته‌اند، فراتر از مرزهای خواب ناخودآگاه قرار دارند. اما شما هنوز قادر هستید به روشنی تفاوت بین خیالات خود و واقعیت را شرح دهید. قبول كردن مفهوم سمبولیك بینش‌های شما غنای زیادی را به زندگی افراد دیگر خواهد افزود.

فال روزانه
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: جنگیدن با موج كِشنده درونی علایقتان كه تحریك‌كننده احساساتتان است را متوقف كنید. مقاومت نگران كننده شما در برابر موضوعات ناآشنا و نامطمئن بودن رازها اكنون می‌تواند به وجود آورنده ترسهای شما باشند اما نه به وجود آورنده احساسات. به همان روشی كه یك مسأله ریاضی را حل می‌كنید، در بهبود بخشیدن به مراحل كاریتان نیز با صداقت عمل كنید. شما نمی‌توانید موارد خاصی را كه از سحر و جادو نشأت گرفته را بشناسید.

فال روزانه

دوماهی که خلاف جهت هم شنا می کنند

فال روز متولدین اسفند: امروز ماه كامل صورت فلكی قوس در دهمین خانه شغلی شما قرار دارد و روشی را كه احساسات شما می‌توانند به طور مثبت بر زندگی حرفه‌ای شما تأثیر بگذارند را آشكار می‌كند. حتی اگر شما از مطرح كردن احساسهایتان در عموم نگران هستید، این كار نسبت به آنچه كه شما فكر می‌كنید كمتر رنج آور است. دیگران می‌توانند در برابر ترسهایشان واكنش نشان دهند، اما برای شما یاد آوری كردن اینكه به جز عملكردهای خودتان مسئولیت واكنشهای افراد دیگر را قبول نمی‌كنید، بسیار حیاتی است.

فال روزانه
مدیر بلاگ بازدید : 89 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (0)

مواد اولیه :

 آرد يك و نيم پيمانه
 پودر شكر نصف پيمانه
 كره 120 گرم
 تخم مرغ يك عدد

نمك

 نصف قاشق چايخوري

وانيل

يك قاشق چايخوری


مواد لازم مياني:

 پودر گردو 200 گرم
 پودر فندق 70 گرم
 خامه دو قاشق غذاخوري
 تخم‌مرغ يك عدد
 وانيل يك قاشق چايخوري
عسلپنج قاشق غذاخوري
پودر شكر100 گرم


طرز تهيه خمير:
 كره سرد را با آرد در غذا ساز ريخته و مخلوط مي‌كنيم تا مثل خرده نان شود (در صورت نداشتن غذاساز با انگشتان دست کره را به خورد آرد مي‌دهيم) سپس پودر شكر، تخم مرغ، وانيل و نمك را اضافه مي‌كنيم تا خمير يك‌دست شود.  در آخر روي خمير را پوشانده و به مدت 30 دقيقه در يخچال قرار مي‌دهيم.

طرز تهيه مواد مياني:
تخم‌مرغ، خامه، وانيل و پودر شكر را مي‌زنيم سپس عسل و پودر مغزها را اضافه مي‌كنيم.
خمير را با وردنه باز كرده و درون قالب‌هاي تارتلت قرار مي‌دهيم، روي خمير با چنگال چند سوراخ ايجاد مي‌كنيم با كاغذ روغني خمير را پوشانده و چند عدد حبوبات يا سنگ بر روي آن قرار مي‌دهيم تا خمير درون فر پف نكند قالب را در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد به مدت 10 دقيقه قرار مي‌دهيم سپس آن را خارج كرده و كاغذ و حبوبات را برمي‌داريم و مواد مياني را درون آن مي‌ريزيم و دوباره در فر به مدت 20 دقيقه مي‌گذاريم. پس از سرد شدن با مارمالاد دلخواه رومال مي‌‌كنيم.

منبع : sooran.com

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر به چه مطالبی علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 190
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 4,339
  • بازدید کلی : 100,881